Pravidla lesa jsou pilíře bezpečnosti, jež pomáhají pedagogům i dětem se společně pohybovat a fungovat v lesním prostředí. Pravidla lesa jsou dětem pravidelně připomínány tak, aby se staly přirozenou součástí společného fungování skupiny.
V lese nekřičím.
Odpadky odhazuji pouze do koše, popřípadě si je odnáším s sebou.
Živé tvory, kteří přímo neohrožují můj život nebo zdraví, nechávám naživu.
Chovám se ohleduplně ke všem formám života – stromům, mechovým porostům, květinám apod.
Zůstávám na dohled dospělého.
Je-li na mě voláno jménem, vždy odpovím.
Při cestě lesem čekám na předem domluvených místech.
Bez dovolení pedagoga nejíme nic nalezeného v lese.
Při hře s klackem dávám pozor, abych neohrozil ostatní. Šermování s klacíky je možné, když obě strany souhlasí a dodržuje-li se základní bezpečnost.
Houby zkoumám jen pohledem.
Odpadky odhazuji pouze do koše, popřípadě si je odnáším s sebou.
Živé tvory, kteří přímo neohrožují můj život nebo zdraví, nechávám naživu.
Chovám se ohleduplně ke všem formám života – stromům, mechovým porostům, květinám apod.
Zůstávám na dohled dospělého.
Je-li na mě voláno jménem, vždy odpovím.
Při cestě lesem čekám na předem domluvených místech.
Bez dovolení pedagoga nejíme nic nalezeného v lese.
Při hře s klackem dávám pozor, abych neohrozil ostatní. Šermování s klacíky je možné, když obě strany souhlasí a dodržuje-li se základní bezpečnost.
Houby zkoumám jen pohledem.
Při svačině v lese sedíme.
Nikdo neleze po složených kládách dřeva.
V klubu si hrajeme s hračkami, které najdeme v lese či okolí nebo si sami vyrobíme.
Děti si nepřinášejí hračky z domu.
Při ohýnku neběhám a přikládám na oheň jen s asistencí pedagoga. V ohýnku nešťourám klacíkem.
Používám-li škrabku či nůž, sedím u toho. Dohlíží na mě učitelka.
V lese se držím pouze dospělých průvodců a kamarádů, se kterými jsem do lesa přišel.
Používám-li škrabku či nůž, sedím u toho. Dohlíží na mě učitelka.
V lese se držím pouze dospělých průvodců a kamarádů, se kterými jsem do lesa přišel.