Login:
Heslo:
 
Reklama: Wifi Analyzer Užitečná aplikace pro Androida
Lesní mateřská školka aneb „ není špatného počasí, pouze špatného oblečení “.
Hledat

O nás

 

Bc. Zdeňka Kučerová - iniciátorka, koordinátorka a vše ostatní 


     Dětství jsem prožila v lesích a na skalách v přírodní rezervaci Peliny. Chtěla bych dopřát i dnešním dětem ta krásná poznání a dobrodružství, která příroda kolem nás skýtá. Poprvé jsem se s myšlenkou lesních mateřských škol setkala ve Švédsku, kde jsem nějakou dobu strávila jako vychovatelka – učarovala mi nejen překrásná příroda, ale i výchova v ní. Po narození dcery jsem pocítila potřebu se k této myšlence vrátit. Učit děti v přírodě a prostřednictvím přírody, počítat kamínky či kaluže, poznávat barvy na květech rostlin či podzimních listech stromů, nechat smysly zažít různé materiály, dát dětem možnost reality přírody, nejenom nějaké neuchopitelné představy.
     Ve své školce bych chtěla provázet děti při jejich vlastním pozorování přírody. Být při jejich pokusech, výzkumech a dobrodružstvích, pomáhat jim ptát se a hledat odpovědi, ukazovat jim les z mravenčí i ptačí perspektivy.
     Stejně tak jako mám ráda přírodu, miluji i vůni knih. Těším se na deštivé dny, kdy se stulíme v zázemí či sesedneme v knihovně a prožijeme dobrodružství zvířátek, která jsme před pár dny viděli v lese, nebo se zasmějeme příhodám skřítka Kvítka, pro kterého jsme nedávno postavili domeček z kůry.
     Lesní školku považuji za dobrou alternativu pro předškolní vzdělávání dětí a jsem ráda, že tuto myšlenku mohu rozvíjet a naplňovat.

      Vystudovala jsem ČZU, zemědělskou fakultu a několik let pracovala na veterinárních klinikách. Nějaký čas jsem strávila jako vychovatelka ve Švédsku, kde jsem se poprvé s lesní školkou setkala. Čtyři roky jsem pracovala jako manažer ve veterinárním sektoru.
      Absolvovala jsem různé kurzy a semináře např. víkend s Woodcraftem, dílnu plstění, dlabání ze dřeva, pletení z vrbového proutí, různé semináře o permakultuře, pro muzicírování s dětmi jsem absolvovala dílnu výroby kantely, letní školu pro lektory LMŠ, akreditovaný seminář Návrat Koncovky aneb zdravé muzicírování.

                                                    

 

 

Bc. Michaela Tošovská - pedagogická a technická podpora

 

   Své dětství jsem trávila na stejných místech v Pelinách jako Zdeňka, jen o pár let později, možná to bude tím, že jsme sestry :). Centru města jsem se sice nevyhnula, chodila jsem tam do školy, ale jinak jsem volný čas trávila venku v přírodě, v lese jsme stavěli domečky a lezli po stromech, na loukách jsme hráli s míčem a běhali, na opukových skalách jsme tajili dech, koukali do dálky na výhledy a u řeky Orlice u splavu chytali rybky a stavěli jim rybníčky. Málokteré dítě tohle dnes zažívá, aspoň si myslím. A já doufám, že to těm malým skřítkům budeme zase moci zprostředkovat. O LMŠ jsem se dozvěděla z části od sestry a z části na vysoké škole. Myšlenka mi to přišla více než zajímavá, ale nikdy mě nenapadlo, že ji budeme jednou realizovat. 
      Od 4.třídy základní školy jsem začala navštěvovat oddíl mladých orchránců přírody SPONGILIT působící v Chocni. Jde o turistický oddíl, zabývající se již zmíněnou ochrannou přírody a pomáhající při údržbě Pelin, poznávající své okolí aj. Šest let jsem zde působila jako aktivní člen, patřící vždy do nějaké družiny, jezdila na výpravy a tábory do přírody a pro dalších cca 6-7 let se role obrátily, přišly zase noví a malí členové a já působila jako instruktorka. Členství v tomto oddíle mě velice naplňovalo a "být v přírodě" s kamarády, hrát hry a pozorovat krajinu, pečovat o ptáky, starat se o rostliny atd. pro mě mělo velký smysl a byl to pro mě dobrý start v mém dětství a později i v dospívání a dospělosti. Chtěla bych skrze Skřítky vytvořit něco podobného, aby si i předškolní děti po čase řekli, že navštěvování LMŠ mělo smysl a byl to pro ně dobrý start.
 
      Vystudovala jsem MU v Brně, obor Sociální pedagogika a volnočasové aktivity (na Pedagogické fakultě). Tento obor se zabývá různorodou tématikou, od malých dětí, přes dospívající až po seniory, stejně tak sférou sociální, speciální i volnočasovou atd. V rámci praxe jsem se dostala do různých zařízení, občanských sdružení a klubů. Viděla jsem instituce zabývající se handicapovanými (denní stacionáře..), sociálně slabými, neziskovky zabývající se multikulturou a národnostními menšinami, alternativní školy a školky (Waldorf, Montessori, Jenský plán..), domovy pro seniory, dětské domovy a kluby mládeže, K - centra aj. Zajimavé to bylo všude, ale nejvíce mě oslovila práce právě s malými dětmi. 

 

 

PhDr. Hana Zamastilová - hledání finančních zdrojů a pedagogická podpora

                 

(Ostatní bude doplněno a také samozřejmě doufáme, že náš tým po pedagogické stránce oživí muž ;o)

Zdeňka s Barunkou ;o)Míša s Julinkou ;o)
 
Návštěvnost© skritcizborovic.netstranky.cz - vytvořte si také své webové stránky zdarma